به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۷:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۸۳۸۵۲

روش های تشخیص تراول ماگ اصل از تقلبی

گروه کسب و کار: همه‌ ما پیش از این ممکن است بارها در سفر یا حتی زمان ورزش کردن به خوردن نوشیدنی گرم یا خنک احتیاج پیدا کرده باشیم. به همین دلیل همیشه به دنبال لیوان یا بطری آب یا نوشیدنی‌ هستیم که توانایی گرم یا خنک نگه داشتن مایعات در هر شرایطی را داشته باشد. از این‌رو، در این مقاله به معرفی یکی از پرطرفداترین ظروف نگهداری از مایعات یعنی تراول ماگ می‌پردازیم.
روش های تشخیص تراول ماگ اصل از تقلبی
این لیوان‌ها از جمله محصولاتی هستند که از بدو ورود به بازار در بین مردم و طرفدارن خود سروصدای زیادی را به پا کردند و این هیاهو زمینه‌ای برای ورود تعداد بی‌شماری از محصولات فیک و اصل آن به بازار شده است. در این مقاله شما ضمن اینکه به‌طور کلی با تراول ماگ‌ها آشنا می‌شوید، یاد می‌گیرید که هنگام خرید تراول ماگ اصل باید به چه نکاتی توجه کنید؛ بنابراین تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی تراول ماگ و کاربرد آن
تراول ماگ‌ها درواقع لیوان‌هایی در سایزهای متفاوت هستند که پوششی از عایق دارند. این ظرف‌ها که مخصوص نوشیدنی‌های خاص و برای مصرف شخصی افراد طراحی شده‌اند، معمولا دارای ساختار دو جداره داخلی و خارجی هستند. در ساخت این پوشش‌ها به‌طور معمول موادی همچون آلومینیوم، استیل، فولاد ضدزنگ، سرامیک یا فولاد فشرده به‌کار می‌روند تا به خوبی عایقی در برابر تغییر دمای محتوای درون لیوان باشند.
علاوه‌ بر این، از دیگر ویژگی‌های تراول ماگ تنوعی است که در طراحی آن‌ها به‌کار رفته است. بنابراین، درصورتی‌که اهل مسافرت‌های طولانی‌مدت، کوهنوردی، طبیعت‌گردی یا ورزش هستید، به راحتی می‌توانید برای خود تراول ماگ انتخاب و تهیه کنید.

چگونه تراول ماگ اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
همان‌طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، توجه مردم و خرید بالای این تراول ماگ‌ها باعث ورود سیل گسترده این کالا به‌صورت اصل‌ یا تقلبی به بازار شده است. با این‌حال، اگر قصد خرید تراول ماگ اصل را دارید، باید هنگام خرید به بعضی نکات دقت کنید تا بتوانید به راحتی کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

•    عایق حرارتی: یکی از مهم‌ترین مواردی که ما را به خرید تراول ماگ اصل تشویق می‌کند، توانایی آن در نگهداری حرارت محتوای خود است. ماگ اصل توانایی آن را دارد که به مدت طولانی دمای نوشیدنی‌ها را در بهترین حالت خود حفظ کند. برای مثال، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نسکافه، چای را برای مدت زمان طولانی داغ نگه می‌دارد یا خنکی مایعات سرد را تا مدت زیادی حفظ می‌کند.
•    درپوش محکم و ضدنشت بودن تراول ماگ: درپوش تراول ماگ اصل به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که در شرایط متفاوت به بهترین حالت ممکن باعث حفظ و عدم نشت محتوای درون آن به بیرون شود. این درپوش‌ها ممکن است با یک شیر جهت نوشیدن یا بدون آن و به‌صورت ثابت طراحی شده باشند.
•    جنس مواد یا متریال ساخت: یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید تراول ماگ اصل باید به آن دقت کنید، جنس محصول است. معمولا در ساخت تراول ماگ‌های اصل از مواد مقاومی مثل فولاد ضدزنگ‌ مانند استیل یا پلاستیک‌های باکیفیت استفاده می‌شود؛ زیرا نه تنها این تراول ماگ‌ها باید در برابر عواملی مانند حرارت و ضربه مقاوم باشند، بلکه باید قابلیت و توانایی استفاده مداوم در طول روز را نیز داشته باشند.
•    مناسب برای سفر: از آنجایی که ممکن است ساک ورزشی یا سفر شما کوچک باشد، پس هنگام خرید تراول ماگ باید دقت کنید که تراول ماگی را برای خرید در نظر بگیرید که حمل و استفاده از آن برای شما آسان باشد.

•    بررسی بسته‌بندی تراول ماگ: یکی دیگر از راه‌های تشخیص تراول ماگ اصل از تقلبی، بررسی بسته‌بندی آن است. به این صورت که در بسته‌بندی برندهای اصل معمولا دقت بیشتری می‌شود.
•    آزمون کیفیت و تاییدها: محصولات برخی برندها از تائیدیه و آزمون‌های کیفتی اختصاصی نیز برخوردار هستند که معمولا به‌عنوان شاهدی جهت تشخیص اصل بودن کالا از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین در اکثر مواقع برندهای شناخته‌شده بر روی بسته‌بندی محصولات خود از نوشته‌ها و برچسب‌هایی مشخصی به‌عنوان راهنما برای خریداران خود استفاده می‌کنند.
•    بررسی و معروف بودن برند: یکی دیگر از راه‌های تشخیص تراول ماگ اصل از تقلبی آن، شهرت و شناخته‌شده بودن برندی است که قصد دارید محصول آن را خریداری کنید. یکی از مزیت‌های خرید تراول ماگ اصل از برندهای معروف این است که این برندها معمولا به‌طور مدوام کیفیت و استاندارهای خود را ارتقاء می‌دهند.
•    ضمانت محصول: یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل و غیراصل بودن تراول ماگ‌ها، ضمانتی است که معمولا از سوی فروشنده‌ها به مشتری ارائه می‌شود. بنابراین، شما پس از خرید، در صورت غیراصل بودن کالا می‌توانید آن را تعویض کنید یا به فروشنده برگردانید.
•    نظرات کاربران: از دیگر مواردی که با استفاده از آن می‌توان به اصل یا غیراصل بودن تراول ماگ‌ها پی برد، استفاده از نظرات و تجربیات کاربرانی است که محصول مورد نظر را قبل از شما خریداری کرده‌اند.

مراقبت‌ها در نگهداری و شست‌وشوی تراول ماگ باید چگونه باشد؟
حال که با تراول ماگ و نحوه تشخیص اصل و غیراصل بودن آن‌ هنگام خرید آشنا شده‌اید، خوب است بدانید چه مواردی را باید رعایت کنید تا بعد از خرید تراول ماگ اصل بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید؛ زیرا همان‌قدر که اصل بودن کالا مهم است، نحوه مراقبت شما در حفظ و نگهداری آن نیز اهمیت دارد. به همین علت بهتر است بعد از خرید تراول ماگ موارد زیر را رعایت کنید:
•    اجتناب از پرکردن بیش از حد
•    اجتناب از قراردادن در ماکروویو و ماشین ظرفشویی
•    شست‌وشو و خشک کردن
•    انتخاب حجم استاندارد و مناسب

بهترین روش خرید تراول ماگ اصل
تراول ماگ خوب باید دارای خصوصیاتی از جمله دوجداره بودن یا عایق‌بندی مناسب، حفظ دمای مایعات به مدت طولانی، قابلیت شست‌وشو، عدم نشتی، سبکی و سهولت در استفاده و حمل و مقاوم در برابر ضربه باشد. بنابراین شما زمان خرید تراول ماگ اصل علاوه ‌بر اینکه باید تمامی نکات ذکرشده را با دقت مورد بررسی قرار دهید، باید خاطرتان باشد که آن را از سایت یا فروشنده معتبری خریداری کنید.یکی از وب سایت های ارائه دهنده ماگ فروشگاه اینترنتی شفتالو است که می‌توانید با کمترین قیمت و با کیفیتی بی نظیر در کمترین زمان ممکن سفارش خرید ماگ خود را ثبت کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها