به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۱۱:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۸۶۶۱۷

 ۱۲ سال حبس برای شهروند دوتابعیتی

 ۱۲ سال حبس برای شهروند دوتابعیتی
گروه بین الملل: دادگاهی در روسیه یک شهروند روس را که دارای تابعیت آمریکایی نیز هست، به دلیل اهدای ۵۱ دلار به یک مؤسسه خیریه حامی اوکراین «خائن» تشخیص داد و به ۱۲ سال حبس محکوم کرد.
رسانه‌های داخلی روسیه ادعا کرده‌اند که کِسِنیا کارِلینا یک بالرین آماتور در محاکمه پشت درهای بسته به «جرم» خود «اعتراف» کرده است.
 کارلینا، ۳۳ ساله که ۱۲ سال پیش از روسیه به لس‌آنجلس رفته و سه سال پیش شهروند آمریکا شده و قبل از سفر به روسیه در کالیفرنیا کار می‌کرد، در آغاز حمله روسیه به اوکراین ۵۱ دلار را به بنیاد خیریه‌ای به نام «رازوم» اهدا کرد.او هفت ماه پیش در سفر به روسیه برای دیدار خانواده در شهر یِکاترینبورگ بازداشت شد. در زمان بازداشت مأموران از روی تلفن همراه او متوجه پرداخت مبلغ یادشده به بنیاد حامی اوکراین شدند.دادستانی روسیه در کیفرخواست کارلینا را به «خیانت بزرگ» متهم کرد و از دادگاه خواست ۱۵ سال حبس برای او ببرند.
تشکیلات امنیت فدرال روسیه گفته بود پول‌های گردآوری شده از سوی بنیاد «رازوم» برای خرید تسلیحات، تجهیزات پزشکی و مهمات جهت ارتش اوکراین استفاده شده است، اتهامی که «رازوم» آن را رد کرد.کارلینا دو ماه پیش در دادگاهی محاکمه شد که ایوان گرشکوویچ، گزارشگر روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نیز در آن به اتهام «جاسوسی» محاکمه شد.
 گرشکوویچ حدود دو هفته پیش در معامله بزرگ زندانیان میان آمریکا و روسیه آزاد شد.وکیل کارلینا ابراز امیدواری کرد که موکلش در تبادل احتمالی آتی آزادی خود را بازیابد و به آمریکا برگردد.
هنوز دو شهروند دیگر آمریکایی در زندان روسیه باقی مانده‌اند: گوردون بلک، سربازی که به اتهام تعرض و سرقت از دوست‌دختر روس خود به سه سال و ۹ ماه حبس محکوم شده، و مارک فوگل، معلم سابقی که به دلیل داشتن مواد مخدر برای «مصارف درمانی» ۱۴ سال حبس گرفته است.
حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مظان این اتهام است که از زمان حمله کشورش به اوکراین در دو سال و نیم پیش، سرکوب مخالفان و همچنین منتقدان جنگ را به میزان قابل توجهی گسترش داده است.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها