به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ - ۰۰:۲۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۳۷۴۳۳۲

ارجاع حکم اعدام ماهان صدرات به اجرای احکام

ارجاع حکم اعدام ماهان صدرات به اجرای احکام
گروه سیاسی:روزنامه شرق نوشت:حکم اعدام ماهان صدرات، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر ، صبح امروز، نوزدهم آذر به اجرای احکام ارجاع شده است.
«ماهان صدرات مرنی»، جوان متولد ۷۸، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ایران است. نام او توسط خبرگزاری قوه قضائیه اعلام و اتهاماتش «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی»، اعلام شد. روز پنجشنبه، محمدرضا قنبرطلب، یکی از شاکیان خصوصی این پرونده به «شبکه شرق» گفت که همه شاکیان این پرونده از شکایت خود گذشته و اعلام رضایت کرده‌اند.
باتوجه به اینکه اتهام ماهان صدرات محاربه بود، اعلام رضایت شاکیان تاثیری در حکم اعدام او نداشت. براساس قوانین جمهوری اسلامی، محاربه در زمره حدود است و رضایت شاکی خصوصی تاثیری در آن ندارد. حکم اعدام ماهان صدرات در دادگاه بدوی صادر شده بود اما جای امیدواری وجود داشت که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شود ولی امروز شهرام صدرات، عموی ماهان به «شبکه شرق» گفت که حکم اعدام ماهان در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام ارجاع شده است.
کاظم صدرات، پدر ماهان نیز در اظهاراتی جداگانه به «شبکه شرق» بیان کرد: «عصر چهارشنبه، جلسه برگزار کردیم، رضایت شاکیان را جلب کردیم، دست این و آن را بوسیدیم تا این پرونده ختم به خیر شود. به قاضی پرونده همه مسائل اعلام شد، ما منتظر ختم به خیر شدن بودیم ولی امروز صبح یکی از وکلای پرونده با ما تماس گرفت و گفت که ساعت ۸ و نیم صبح ابلاغیه ای آمده که در آن قید شده که حکم ماهان به اجرای احکام ابلاغ شده است.»
پدر ماهان تصریح کرد: «ما حتی از زمان اجرای حکم هم خبر نداریم. می‌گویند پرونده امنیتی است و نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. نمی‌دانم چه خاکی به سرم کنم. ماهان متولد ۷۸ است. او بارها در جلسه دادگاه گفته که چاقو دست او نبوده است اما حکم محاربه به ماهان دادند و حالا هم می‌گویند پرونده به اجرای احکام رفته است.»

 
برچسب ها: اعتراضات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۰:۱۱
مبارکه (408905)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۱:۱۷
مبارکه،مگه،مرگ،یک،نفر،خوشحالت،میکنه، (408936)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۱:۲۱
توروخدا،اعدامش،نکنید،جوان، (408937)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۷
ایشالا خبر مرگ عزیزانت رو بشنوی (409051)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۱:۳۷
بخاطرخدا این جوونها رواعدام نکنیدماهم ازاختشاشات متضررشدیم ولی راضی به مردن هیچ کدام ازجوونهای این مملکت نیستیم اینهاهم بچه های ماهستندحالافریب خوردن یاهرچیزدیگه ایی بخاطررضای خدا این بچه هارااعدام نکنیداگرخودتان بچه داریدحتماحال پدران ومادران رادرک میکنید (408914)
اکبرمظفری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۱:۵۰
اغتشاش گر انی که مردم را با سلاح گرم و سرد مورد ضرب و شتم قرار دادند باید اعدام شوند (408916)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۱:۱۶
خفه، شو،بیمار،روانی (408935)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۹:۳۳
فرهنگ خشونت را در جامعه نهادینه نکنید. اگر بدنبال کشوری با عقاید مختلف ومتعارف هستید باید بشدت با هرگونه خشونت طلبی مبارزه کرد.البته مجازات وقصاص برای برقرای امنیت در برابر خشونت طلبان واجب است. (408978)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۵:۳۰
اغتشاشگر و جیره خور و وطن فروش شماییدکه همه چیزتون رو میدین واسه دورورز زندگی کثیفتون (409055)
mitra shahsavan
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۳:۴۲
لطفا اعدام نکنید مجازاتی دیگر در نظر بگیرید خشم جامعه بشری بالا می‌گیرد مملکت نا امن می‌شود (408928)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۴
اعدام ارازل و اوباش مثل ماهان می‌تونه امنیت مردم را تضمین کنه و دست اوباش دیگه را از خون و ناموس مردم قطع کنه. (408989)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۳:۲۹
والله فیلمهای فراوان نشان می دهد که اراذل و اوباشی که امنیت مردم را از بین می برند دقیقاً همان هایی هستند که تو ازشان حمایت می کنی. (409023)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۲:۵۴
پدر ماهان باید قبل ها به فکر پسرش بود تا کار به اینجا نکشه.اقا در تربیت قصور کردی.تا بشه فرزندت یه اغتشاشگر (408945)
نازنین م
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۳:۰۹
آقای اکبر مظفری که کامنتت اون پایینه در پیشگاه خداوند در روز محشر چون آتیش بیار معرکه شدی و سر بی گناهی رو میخوای بکشی بالای دار مسوولی و مجازات و بازخواست میشی حتی اگر ماهان شاکی اش رضایت بده کامنتت تا ابد در دادگاه عدل الهی خداوند ثبت شده و روح شیطانی و پلیدت تنبیه میشه استغفار کن ......... اگر موتور طرف هم اتیش گرفته من پولشو میدم شاکی راضیه شما ناراضی هستی ؟ نه سر پیازی نه تهش (408946)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۹:۲۹
قطعا گنهکار بوده چون چاقو گرفتن وتهدید کردن مردم وآتیش زدن اموال در هیچ جای دنیا مورد تایید نیست .ولی اعدامش بنظرم زیاده روی و اشتباه است (408977)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۹:۲۶
اگر کسی را نکشته اعدام کردنش سودی ندارد.نهایتا زندان بلند مدت برایش تعیین کنید چون چاقو بدست و ایجاد نا امنی عمومی کرده واموالی را آتش زده .بنظرم زندان و ابراز ندامت ومصاحبه خودش و خانواده اش مبنی بر اشتباه بودن نحوه اعتراض و آموزش بیشتر سود داره تا اعدام. (408974)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۲۸
اینارو بفرستید آمریکا چاقوکشی کنن
همون وسط خیابون پلیس بهش شلیک میکنه
دیگه دادگاه هم نمیخواد (408987)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۲
فقط اعدام ارازل و اوباش مثل ماهان می‌تونه امنیت مردم را تضمین کنه و دست اوباش دیگه را از خون و ناموس مردم قطع کنه. (408988)
م م
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۲:۱۵
خدا همه جوان های کشور را در پناه خودش حفظ کنه (409012)
تو خوبی
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۵:۰۲
زیاد به چرتو پرت اینایی که میگن این جنایت کار چرا باید اعدام نشه توجه نکنید هیمن الان برید پیج شبکهای فارسی زبان اینا برای فوت مردم کشورشون جنش میگیرن زیر کامنت ها .فریب این هزار چهره ها رو نخورید (409047)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۹:۵۰
جانم فدای رهبر. (409193)
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۲۰:۲۸
باید اعدام کندد و البته اینکارو هم می‌کنند (410130)
فدایی مردم و رهبرم هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۲۳:۱۱
دوستان ما از حکم خداوند و قلب ماهان خبر نداریم.شاید حکم خدا بخشش و قلب ماهان پاک باشد.
شاید هم چیز دیگری.
اما به بزرگی خداوند من وقتی به این پسر جوان نگاه میکنم نمی دانم چه نظری بدهم.لطفا نظرات الکی رو بزارید کنار.چون در پیشگاه خداوند باید جواب بدهید.
من به زندان و آموزش اخلاقی این شخص رضایت دارم.اعدام خیلی کار سختی هست. (411218)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها