به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۸۶۲۹۶

کمترین بودجه برای سفر با پرواز چارتری تهران به استانبول

گروه گردشگری: شاید بتوان گفت مسیر پروازی تهران به استانبول یکی از پرترددترین مسیرهایی است که در آسمان ایران طی می‌شود. مسافران زیادی از شهر تهران راهی استانبول می‌شوند تا جاذبه‌های بیشتری از آن را کشف کنند.
کمترین بودجه برای سفر با پرواز چارتری تهران به استانبول
خوشبختانه قیمت پرواز چارتری تهران به استانبول و حتی بلیط‌های سیستمی در این مسیر محدوده وسیعی را دربر می‌گیرند. این نکته به آن معنی است که کاربران انتخاب‌های زیادی برای خرید بلیط و آغاز یک سفر پرماجرا دارند. بلیط‌ها در انواع چارتر و سیستمی عرضه می‌شوند تا گردشگران با هر مقدار بودجه‌ای که برای سفر دارند، فرصت کسب تجربه‌های جدید را پیدا کنند.
در این مطلب نگاهی به پروازهای چارتری از تهران به استانبول میندازیم و بیشتر با این نوع بلیط آشنا می‌شویم. اگر قصد دارید شهر استانبول را برای مقصد بعدی ماجراجویی‌هایتان انتخاب کنید، حتما این مطلب را تا آخر بخوانید و نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

بلیط‌های چارتری به مقصد استانبول
گاهی افراد تصور می‌کنند سفر با پرواز چارتری نسبت به پروازهای سیستمی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است؛ برای همین چندان از خرید این نوع بلیط استقبال نمی‌کنند. سفر با بلیط چارتر و سیستمی هیچ تفاوتی از تظر کیفیت پرواز و امکانات ندارند. مسافران با خرید هریک می‌توانند از امکاناتی مشترک برخوردار شوند. پیش از خرید پرواز چارتری تهران به استانبول باید بدانید استرداد این نوع بلیط چندان آسان نیست! مستردکردن بلیط سیستمی و دریافت بخشی از هزینه مطابق با قوانین ایرلاین یا فروشنده بلیط انجام می‌شود. پیش از پرداخت هزینه بلیط، حتما قسمت قوانین استرداد را به‌خوبی بخوانید. اما موضوع درباره سفر با پرواز چارتری تهران به استانبول کمی متفاوت است. در بیشتر مواقع مسافران امکان استرداد بلیط چارتری را ندارند، مگر در موارد خاص که به تصمیم فروشنده بلیط مربوط می‌شود.



گاهی یک شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی بخشی از صندلی‌های یک پرواز را برای فروش عرضه می‌کنند؛ اما تا ساعات یا روزهای نزدیک به آغاز سفر تعدادی از بلیط‌ها به‌فروش نمی‌رسد. در چنین شرایطی احتمال ضررمالی بسیار بالا می‌رود. ایرلاین یا آژانس گردشگری برای به‌حداقل رساندن این ضرر، بلیط صندلی‌های باقی‌مانده را با قیمتی بسیار کمتر به‌دست مسافران می‌رسانند. با این کار هم از بروز ضرر مالی جلوگیری می‌شود و هم گردشگران شانس تجربه یک سفر با کیفیت را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه خواهند داشت.

پرواز چارتری تهران به استانبول
وقتی علامت چارتر روی آفرهای بلیط استانبول چشمک می‌زند، بیشتر مسافران بدون جستجوی بیشتر، آن بلیط را به سبد خریدشان اضافه می‌کنند. متاسفانه این کار یکی از تکنیک‌های فروش بلیط است که بعضی پلتفرم‌ها به‌شکلی ناجوان‌مردانه از آن استفاده می‌کنند. درواقع مسافران بدون آنکه اطلاع داشته باشند یک بلیط سیستمی را به‌جای بلیط لحظه آخری خریده‌اند.
قبل از آن که بلیطی را بخرید، قیمت آن را با دیگر آفرها مقایسه کنید. درصورتی‌که انجام این کار زمان‌گیر، حوصله‌تان را سر می‌برد، بهتر است از پلتفرمی قابل‌اعتماد پرواز چارتری تهران به استانبول را بخرید. برای مثال مجموعه علی‌بابا فهرستی از آفرهای سفر از تهران به استانبول را با رنج قیمتی متنوع به شما نشان می‌دهد. بلیط دلخواهتان را متناسب با بودجه سفر انتخاب کنید و با خیال راحت منتظر رسیدن روز پرواز بمانید.

بودجه کافی برای سفر به استانبول
برخلاف تصور مسافران به‌ویژه سفر اولی‌ها، نوع چارتری یا سیستمی بلیط تنها عامل موثر بر قیمت پرواز نیست. هرچند که پروازهای چارتری ارزان‌تر از سیستمی هستند، اما حتما باید شرکت هواپیمایی، فصل سفر، تعداد توقف‌ها، کلاس پروازی و... را هم درنظر بگیرید. متاسفانه هزینه سفر به استانبول ثابت نیست. ازآنجایی‌که عوامل مختلف در تعیین قیمت این بلیط سهیم هستند، تغییر هریک از آن‌ها می‌تواند قیمت بلیط استانبول را دچار نوسان کند.



اگر می‌خواهید با کمترین بودجه راهی استانبول شوید، هواپیمایی‌های ایرانی را برای سفر انتخاب کنید. ایرلاین‌هایی مانند ترکیش ایرویز، فلای‌دوبای و قطر ایرویز هزینه بالاتری نسبت به شرکت‌های هوایپمایی ایرانی دریافت می‌کنند. ایرلاین‌های ایرانی هم کیفیت قابل‌قبولی برای پرواز دارند و هم بلیط‌های ارزان‌تری ارائه می‌دهند. روش دیگر تجربه سفر ارزان، فصل سفر است؛ سفر در زمستان و روزهای مردادماه به‌خاطر تقاضای کم مسافران، ارزان‌تر برایتان تمام خواهد شد.
کلاس پروازی تا حد زیاد و قابل‌توجهی روی قیمت بلیط تاثیر می‌گذارد. برای سفر با کمترین بودجه به استانبول حتما در زمان خرید، کلاس اکونومی را برای پروازتان درنظر بگیرید. سفر با کلاس اکونومی به معنای دسترسی به امکانات خوب با هزینه‌ای اقتصادی است.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها