به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۸۶۵۰۵

مقرون به صرفه بودن نصب ساندویچ پانل

گروه کسب و کار: ساندویچ پانل‌ها مصالحی نوین در صنعت ساختمان به شمار می‌روند که تحت عنوان راهکاری مقرون به صرفه برای ساخت و سازهای سریع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این متریال پیش ساخته نصب آسانی داشته و می‌تواند با سهولت بیشتری پروژه را به اتمام برساند. علاوه‌بر فرآیند اجرای آسان آن‌ها، صرفه اقتصادی پنل‌های ساندویچی نیز موجب شده تا در پروژه‌های ساختمانی متعددی کاربرد داشته باشند.
مقرون به صرفه بودن نصب ساندویچ پانل
 بررسی ساختار ساندویچ پانل
یکی از مهم‌ترین عواملی که در نصب آسان و قیمت ساندویچ پانل در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی موثر بوده، نوع ساختار و متریال به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. ساختار ساندویچ پانل شامل سه لایه متشکل از یک هسته مرکزی از جنس فوم عایق و دو لایه ورق جانبی بوده که وزن متریال اولیه انتخابی در این لایه‌ها بسیار پایین است.
سبک وزن بودن متریال عنوان شده در کاهش وزن صفحات پنل‌ها و در نهایت وزن کلی سازه تاثیر چشمگیری می‌گذارد. شایان ذکر است که ساختار کامپوزیتی این مصالح سبب شده تا در صنایع و محصولات مختلفی به کار روند. به طور کلی ساختار تمامی پانل‌های ساندویچی و متریال مورد استفاده در لایه‌های آن به شرح زیر است:
1.    لایه جانبی سطح خارجی: آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه، نایلون و...
2.    عنصر مرکزی: پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و...
3.    لایه جانبی سطح داخلی: آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه، نایلون، کاغذ کرافت و...

کاهش وزن و قیمت سازه با ساندویچ پنل
یکی از مهم‌ترین مزایایی که این متریال پیش ساخته به دنبال دارد، کاهش وزن کلی سازه بوده که دلیل آن نیز متریال اولیه سبک به کار رفته در ساختارشان است. همواره معماران و فعالین حوزه ساخت و ساز به دنبال راه‌هایی برای ایمن سازی ساختمان‌ها هستند که یکی از راه‌های آن، به کارگیری مصالحی با وزن کمتر می‌باشد.
ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی به موجب ارائه این ویژگی در کنار دیگر مزایای گوناگون خود، همواره در پروژه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصالح عنوان شده قیمت بسیار مناسبی دارند و توانستند با کاهش وزن سازه‌ها نقش به‌سزایی، در مقاوم سازی آن‌ها مقابل حوادثی چون زلزله ایفا کنند. به کارگیری پنل‌ها در پوشش جداره‌های یک ساختمان با کاربری مورد نظر، یک انتخاب درست و با صرفه اقتصادی بالا برای کارفرما خواهد بود.
در اینجا میتوانید لیست قیمت ساندویچ پنل در مرداد ۱۴۰۳ را پیدا کنید.



کاهش هزینه‌های ساخت و ساز با پانل‌ها
یکی از مهم‌ترین مراحل مربوط به افزایش هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز یک ساختمان، به اجرای مصالح در محل پروژه برمی‌گردد. در اجرای مصالح سنتی همچون آجر، سنگ و... به ماشین آلات سنگین و نیروی انسانی بسیار زیادی نیاز است که این عوامل موجب افزایش هزینه‌های مربوط به نصب و دستمزد می‌گردد.
این مورد خصوصا در پروژه‌هایی که برای بودجه تخصیص یافته محدودیت وجود دارد، مشکل ساز خواهد شد؛ به همین دلیل پیمانکاران جهت مدیریت بودجه، از ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌کنند که به طور قابل ملاحضه‌ای در کاهش هزینه‌های اجرایی ساخت و ساز موثر هستند.

چگونگی نصب ساندویچ پانل و تاثیر آن بر قیمت نهایی
جهت نصب تمامی ساندویچ پانل‌ها باید از نکات و استانداردهای مهمی تبعیت نمود تا علاوه‌بر کاهش هزینه‌های احتمالی مربوط به تعمیرات مصالح در آینده، عملکرد و بازدهی این متریال را نیز افزایش دهد. ساندویچ پنل‌های دیواری و سقفی طراحی متفاوتی با یکدیگر دارند؛ به طوری که پانل‌های سقفی دارای یک سری گام بر روی سطح ورق بیرونی خود هستند تا نفوذ آب به درون مصالح و سازه را به صفر برسانند؛ به همین دلیل نوع نصب آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
این گام‌ها بر روی سطح پنل‌های دیواری وجود نداشته؛ چراکه مواجهه آن‌ها با عوامل محیطی متفاوت از نوع سقفی می‌باشد و نحوه اجرا و نصبشان نیز با نوع دیواری متفاوت است. از فواید نصب درست این متریال پیش ساخته می‌توان به عایق بندی رطوبتی مناسب آن‌ها اشاره نمود که موجب افزایش عمر سازه شده و از پوسیدگی یا زنگ زدگی آن جلوگیری می‌نماید.

هزینه نصب ساندویچ پانل
همان طور که به آن اشاره کردیم، هزینه اجرا و نصب پانل‌های ساندویچی در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد. مقصود از قیمت نصب ساندویچ پانل در حقیقت همان دستمزد نصاب و تیم او، به همراه تجهیزات و وسایل جانبی مورد استفاده برای اجرای پنل‌ها می‌باشد.
بنابراین قیمت اجرای ساندویچ پنل با توجه به ابعاد پروژه و زمانی که صرف نصب آن‌ها می‌گردد متغیر خواهد بود. با این وجود، هزینه نصب انواع ساندویچ پنل با توجه به فاکتورهای موثر بر قیمت آن در مقایسه با اجرای سایر مصالح، مقرون به صرفه بوده و نصب آن‌ها به نیروی انسانی زیاد و متعلقات بیش از حد نیازی ندارد.
در نظر داشته باشید هرچه تعداد اعضای تیم مربوط به اجرا و وسایل جانبی آن‌ها بیشتر شود، قیمت نصب نیز افزایش می‌یابد. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت این مصالح پیش ساخته به وبسایت ماموت مراجعه نموده و از طریق شماره‌های درج شده در آن با کارشناسان بخش فروش ارتباط برقرار نمایید. تخمین قیمت مربوط به نصب پانل‌ها بر حسب عوامل زیر صورت می‌پذیرد:
•    محل اجرای پروژه
•    نقشه‌های اجرایی
•    زمان فصلی اجرا
•    دمای منطقه
•    تعداد بازشوهای سقف و دیوار
•    تعداد نورگیرهای سقف و دیوار
علاقه‌مندان به دیدن ویدیو آموزش مراحل نصب ساندویچ پانل می‌توانند به لینک زیر مراجعه فرمایند.
https://panelmammutco.com/media/installation-of-sandwich-panels/



تاثیر شرکت انتخابی بر هزینه اجرای پنل‌ها
امروزه شرکت‌های متعددی جهت ارائه خدمات مربوط به نصب ساندویچ پانل‌ها مشغول فعالیت هستند که انتخاب آن‌ها برای اجرای اصولی و استاندارد صفحات پنل‌ها اهمیت بالایی دارد. شرکت ماموت معتبرترین سازنده ساندویچ پنل و سازه‌های پیش ساخته در خاورمیانه است که در زمینه نصب این مصالح نیز خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.
کارخانه ماموت به دلیل بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا و متریال باکیفیت برای تولید، توانسته رضایت مشتریان بی‌شماری را به دست آورد. پانل‌ها پس از تولید به محل پروژه حمل و برای نصب آن‌ها نیز اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.
تیم نصاب ماموت از دانش و تجربه کافی در زمینه اجرای این متریال برخوردار بوده و به دلیل رعایت استانداردهای مرتبط با نصب، کوچک‌ترین آسیبی متحمل پنل‌ها نخواهد شد. همین امر سبب می‌شود تا از هزینه‌های اضافی مربوط به تعویض یا ترمیم مصالح جلوگیری و هزینه اجرای آن‌ها نیز در مناسب‌ترین حالت باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها