به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۸۶۵۵۳

صفر تا صد عایق الاستومری

گروه کسب و کار: از انواع کاربردی و رایج عایق های حرارتی و برودتی، عایق الاستومری بوده است که برای تولید آن می توان از متریالی مانند لاستیک مصنوعی NBR و یا EPDM استفاده کرد. بدلیل برخورداری این عایق از انعطاف بالا و مقاومت زیادی دربرابر رطوبت و ...، استفاده از آن رایج است. از مقاومت این محصول دربرابر مواد شیمیایی مختلف هم نباید چشم پوشی کرد. از این عایق ها در طیف گسترده ای از صنایع می توان استفاده کرد. برای نمونه می توان به صنایع نفت و گاز، ءپتروشیمی، ساختمان، خودروسازی، سیستم های تهویه مطبوع و ... اشاره کرد.
صفر تا صد عایق الاستومری
در ادامه درباره مهم ترین ویژگی های این محصول و سایر موارد مربوط به آن بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به عایق الاستومری  
جز قیمت عایق الاستومری مناسب آن این محصول دارای مقاومت گرمایی و سرمایی از 200- تا 105+ است. به همین دلیل می توان از آن به عنوان پرکاربردترین ماده عایق در بازار یاد کرد. این محصول را می توان رولی بادوام دانست که دربرابر مواد شیمیایی و انواع اشعه های مضر مقاومت می کند. حتی دربرابر فشار های مکانیکی هم به راحتی آسیب نمی پذیرد. این محصول در انواعی از اشکال تولید می شود که برای نمونه می توان به اشکال لوله ای، ورقه ای، رولی و ... اشاره کرد.
امکان اینکه این محصول را برش داد یا خم کرد به راحتی فراهم است. به بیان بهتر به شکل های مختلفی می توان این محصول را آماده برای مصارف مختلف کرد. برای استفاده از این محصول باید آن را روی سطحی که قرار است عایق بندی شود پیچید، همچنین باید با استفاده از چسب ها و یا بست های مکانیکی مختلف آن ها را سفت کرد. از این محصول می توان به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها برای پشم شیشه یاد کرد. به طوری که بدلیل برخورداری از ساختار سلول بسته، نسبت به رطوبت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. همچنین برای جلوگیری از تراکم در سطوح سرد هم می توان از این محصول استفاده کرد.
عایق الاستومری و انواع آن
وابسته به کاربرد ها و نیاز های نصب، انواعی از عایق های الاستومری در بازار موجود هستند. در ادامه به این انواع مختلف اشاره خواهیم کرد:



عایق الاستومری لوله ای
عایق الاستومری لوله ای  به منظور قرار گرفتن در اطراف لوله ها، آن هم با قطر های مختلف در دسترس هستند. به بیان بهتر می توان این محصول را برای عایق کاری مستقیم لوله ها مناسب دانست. این محصول نیز درست مانند موارد قبلی از ضخامت های مختلفی برخوردار است.

عایق الاستومری رولی (ورقه ای)
 می توان از عایق های رولی به عنوان ساختار های ورقه ای و یا پیوسته یاد کرد که روی دور رول ها پیچیده می شوند. برای عایق کاری بخش های وسیع یا کاربرد هایی که اندازه سفارشی دارند، این محصول بهترین گزینه است. می توان این محصول را به راحتی برش داد و یا به صورت ساده و یا به شکل چسب دار استفاده کرد. این را هم باید اضافه کنیم که این محصول نصب آسان و دوامی قابل توجه دارد. عایق الاستومری رولی از نظر ضخامت نیز دارای انواع مختلفی می باشد.
این محصول وزن زیادی نداشته و مقاومت بالایی دربرابر میکروارگانیسم های بیماری ز; یعنی باکتری، قارچ و ... دارد. همچنین نسبت به مواد شیمیایی و یا گرد و غبار و البته رطوبت هم مقاومت خوبی از نظر می دهد. امکان نصب آسان این محصول، هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی ساختمان فراهم است. بدلیل اینکه عایق الاستومری از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است، نسبت به سایر انواع عایق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
اما بدانید ازاینکه واقعا : عایق الاستومری چیست

عایق الاستومری و مهم ترین ویژگی های آن
این محصول که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارد، از چندین ویژگی منحصر به فرد برخوردار است. در ادامه این مولفه های خاص را زیر ذره بین می بریم:
برخورداری از انعطاف پذیری بالا
این محصول را می توان یکی از منعطف ترین متریال مورد استفاده در صنعت تلقی کرد. به طوری که می توان فرایند نصب را به کمک آن ساده کرد. به بیان بهتر از این محصول می توان به عنوان یک عایق مطمئن در حوالی لوله ها، کانال ها و ... یاد کرد.

برخورداری از ساختار سلول بسته عایق الاستومری
شاید بپرسید که منظور از ساختار سلول بسته چیست؟ منظور این است که این محصول دارای سلول هایی است که از هم تفکیک شده اند. به همین دلیل این محصول دربرابر جذب رطوبت مقاومت مناسبی را داراست. همچنین مانع از تشکیل تراکم در سطوح سرد می شود. از این رو می توان برای کاربرد هایی که در آن کنترل رطوبت حیاتی است، این محصول را گزینه ای مناسب تلقی کرد.

ایفای نقش به عنوان عایق حرارتی
اگر به دنبال یک محصول هستید که مانع از انتقال حرارت در سطوح مختلف بشود، حتما روی این محصول حساب کنید. بدلیل اینکه این محصول هدایت حرارتی کمی دارد، به خوبی می تواند به بهبود بهره وری انرژی کمک کند. طبیعی است که درچنین شرایطی هزینه های مربوط به مصرف حامل های انرژی کاهش می یابند.
بهبود سطح بهره وری انرژی
بدلیل اینکه این عایق به خوبی مصرف گرما را کاهش می دهد، سبب ارتقا سطح بهره وری انرژی می شود. این ویژگی سبب می شود تا سیستم های HVAC کارامدتر کار کنند. در این صورت بار کاری وسایل گرمایشی و سرمایشی کاهش خواهد یافت.
جذب صدا در عایق الاستومری



این محصول علاوه بر اینکه مانع از هدررفت گرما می شود، به عنوان عایق صوتی هم به خوبی عمل می کند. به طوری که در سیستم های HVAC، انتقال نویز به حداقل می رسد. در این صورت محیط داخلی آرام و راحتی را خواهید داشت.

سخن پایانی
در این مطلب به طور کامل درباره عایق الاستومری برای شما توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه کردیم. عایق بندی سیستم های مختلف از نظر گرمایی، رطوبتی و ... اهمیت زیادی دارد. این خاصیت به خوبی درباره عایق الاستومری صدق می کند. این محصول عایق کننده دارای انواع مختلفی بوده و نصب آسان آن درکنار چندین مزیت دیگر، آن را تبدیل به یک محصول بسیار پرکاربرد کرده است. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها