به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۴۹۸۳۰۷

تن‌هاخ بالاخره برکنار شد

تن‌هاخ بالاخره برکنار شد
گروه ورزشی: منچستریونایتد به طور رسمی اریک تن‌هاخ را از هدایت شیاطین سرخ کنار گذاشت. همگان انتظار داشتند این تصمیم در تابستان گذشته گرفته شود ولی سران یونایتد در میان بهت و حیرت همگان فصل جاری را با مربی هلندی شروع کردند. با این همه مرد هلندی نتوانست جایگاهش را در اولدترافورد حفظ کند.
 
به گزارش ایسنا، شکست منچستریونایتد برابر وستهام پایان کار اریک تن‌هاخ را رقم زد. باشگاه منچستر یونایتد سرانجام تصمیم گرفت سرمربی هلندی‌اش را اخراج کند. تن‌هاخ نزدیک به دوسال‌ونیم عهده‌دار هدایت یونایتدها بود.نتایج کابوس‌وار شیاطین سرخ باعث شد تا مدیران این باشگاه دست از سرسختی بردارند و مرد هلندی نیمکت‌شان را اخراج کنند.

باشگاه منچستر یونایتد رود فان‌نیستلروی را به عنوان جایگزین موقت تن‌هاخ در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد به‌زودی با یک سرمربی بزرگ قرارداد امضا خواهد کرد. هرچند زمان دقیقی برای انتخاب و معرفی جانشین تن‌هاخ اعلام نشده است. توماس توخل و گرت ساوت‌گیت در تابستان از جمله نام‌هایی مطرح‌شده برای هدایت یونایتد بودند که اولی در نهایت از تیم ملی انگلیس سردرآورد.

از چند هفته گذشته حضور تن‌هاخ در یونایتد به شمارش افتاده بود؛ چنانکه خودش به هواداران یونایتد گفته بود: «بالاخره این اتفاق خواهد افتاد.» او البته اعلام کرده بود که خودش از یونایتد نخواهد رفت. شاید آنچه بیش از هر چیز باعث دوام‌آوردنش در تئاتر رویاها شد، قهرمانی در FA-Cup با شکست‌دادن منچسترسیتی بود؛ هر چند پیامدش بحران فزاینده کنونی است.

نه تنها تن‌هاخ ۵۴ ساله با آن جام قراردادش را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد که بازیکنان مورد نظرش از جمله نصیر مزروعی و ماتیاس دلیخت که روزگاری در آژاکس هم زیر نظر او توپ می‌زدند؛ به بهایی بسیار گزاف جذب شدند. حال بیانیه اخراجش متشکل از تنها چهار جمله از سوی باشگاه منچستریونایتد صادر شد. 

تن‌هاخ در شروع فصل ۲۰۲۳ - ۲۰۲۲ جای رالف رانگنیک را در نیمکت یونایتد گرفت که خود او هم گزینه موقت شیاطین سرخ پس از برکناری اوله‌گونار سولشر بود. مرد هلندی در فصل آغازین کارش توانست یونایتد را به مقام سوم لیگ برتر و قهرمانی در جام اتحادیه برساند. اما این روند در سال دوم حضور در منچستر ادامه نیافت. مقام هشتم در پایان فصل گذشته، بدترین جایگاه یونایتد از سال ۱۹۹۰ بود. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم در گروهش پایین‌تر از بایرن مونیخ، کوپنهاگن و گالاتاسرای قرار گرفت و حتی به لیگ اروپا نیز نرسید.

یونایتد در فصل جاری لیگ برتر نیز از ۹ بازی و ۲۷ امتیاز ممکن فقط یازده امتیاز کسب کرده است که عملکرد ضعیفی محسوب می‌شود. سر جیم رتکلیف که ۲۵ درصد از سهام باشگاه را در اختیار دارد به‌صراحت از مربی هلندی حمایت کرده بود ولی آنچه واقعا در فوتبال اهمیت دارد نتایج است که به هیچ وجه مطلوب هواداران یونایتد نبوده است. از این رو مطبوعات انگلیسی در همان دقایق اولیه پس از شکست یونایتد در ورزشگاه المپیک لندن گمانه‌زنی کردند که در ساعات یا روزهای آینده اریک تن‌هاخ برکنار خواهد شد. رسانه‌ها احتمال داده بودند تن‌هاخ حتی ممکن است چهارشنبه‌شب در دیدار مقابل لسترسیتی در جام اتحادیه روی نیمکت تیمش ننشسته باشد که این حدس و گمان آنها خیلی زود به وقوع پیوست.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها