به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۰:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۸۶۱۵۳

پنج طلایی بارسلونا در المپیک پاریس

پنج طلایی بارسلونا در المپیک پاریس
گروه ورزشی: بارسلونا باشگاهی نیست که فقط در فوتبال فعالیت داشته باشد و در المپیک پاریس 24 نماینده داشت که 5 نفر طلایی شدند.به گزارش "ورزش سه"، فرمین لوپز، کوبارسی و اریک گارسیا در فوتبال، جوردن دیاز در پرش سه‌گانه و امیل نیلسن در هندبال توانستند بارسایی‌هایی باشند که خوش‌رنگ‌ترین مدال پاریس 2024 را کسب کردند.

بارسلونا همچنین در این المپیک سه نماینده هم داشت که توانستند برنز بگیرند. همگی متعلق به هندبال اسپانیا: گونزالو پرز دی وارگاس، آلیکس گومز و خاوی رودریگز. همچنین هشت فوتبالیست، پنج هندبالیست و سه بسکتبالیست بارسا نیز دست خالی رقابت‌ها را ترک کردند.

تیم ملی فوتبال اسپانیا به طلای رقابت‌های پاریس رسید و سه بازیکن از بارسا در این تیم حاضر بودند :فرمین، کوبارسی و اریک گارسیا.از بارسلونا در رشته فوتبال در المپیک‌های قبلی پپ گواردیولا، آلبرت فرر، آنتونی پینیا در بارسلونا-1992، خاویر ساویولا در آتن-2004، لئو مسی در پکن-2008 و نیمار و رافینیا در ریودوژانیرو-2016 طلا گرفته بودند.

جوردن دیاز که با رکورد 17.86 متر قهرمان پرس سه گام المپیک شد نیز عضو تیم دو و میدانی بارسلوناست. نیلسن دانمارکی نیز دیروز توانست طلای بازی‌ها را به دست بیاورد. دانمارک در بازی نهایی به راحتی از سد آلمان گذشت و قهرمان شد.جدول مدال‌های تاریخی بارسلونا اکنون به 86 (20 طلا، 28 نقره و 38 برنز) رسیده است.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها